sobota, 20 sierpnia 2016

Playlista: 20 introwertycznych piosenek

Wbrew pozorom lubię ludzi i ciężko posądzić mnie o brak życia towarzyskiego. Mam znajomych, przyjaciół, kapelusz pełen wspomnień z udanych imprez i dziury w pamięci po tych jeszcze lepszych. Problem w tym, że każdorazowa dawka uspołeczniania wyczerpuje mój wewnętrzny akumulator. By go naładować, muszę udać się tam, gdzie tych ludzi nie ma. Nie zawsze mogę ukryć się przed nimi na bagnach - przeważnie musi mi wystarczyć mój własny pokój. Bunkruję się w nim na czas nieokreślony i rozkoszuję każdą chwilą spędzoną sam na sam z muzyką i własnymi myślami. Tak, jestem introwertyczką.


Czasem zdarza mi się udzielać na pewnym forum, gdzie zbierają się ludzie tacy jak ja. Pojawił się na nim wątek dotyczący piosenek, które w taki czy inny sposób opisują, co się dzieje w introwertycznej głowie. Wymieniłam te dwie czy trzy, które przyszły mi wtedy do głowy. W miarę upływu czasu znalazło ich się więcej. Z czystej ciekawości spytałam wujka Google'a, czy rodzima blogosfera muzyczna poruszała wcześniej ten temat. Pierwsze dziesięć stron wyników odpowiedziało mi, że nie. Zmotywowało mnie to do zmontowania kolejnej playlisty.

"Co poeta miał na myśli?" - to pytanie kierowane w moją stronę sprawia, że odruchowo zaczynam ładować odłamkowy. W przypadku większości pozycji odpowiedź jest oczywista, więc oszczędzę sobie dyskomfortu związanego z pisaniem analiz.

Numerek 12 wymaga jednak krótkiego komentarza. "Solitary Shell" jest wycinkiem jednej długiej suity "Six Degrees of Inner Turbulence". Jej motywem przewodnim są choroby psychiczne i zaburzenia rozwojowe. Introwersja nie jest żadnym z tych, a ten fragment zasadniczo miał opisywać osobę z Zespołem Aspergera. Nie zmienia to faktu, że ja i chłopak zaklęty w wersach mamy ze sobą za dużo wspólnego. Na tej podstawie twierdzę, że "introwertyk widziany oczami Zygmunta Freuda" to o wiele lepsza interpretacja.

Miłego słuchania. Ja wracam do swojej pustelni suszyć gorzkie łzy, które uroniłam przy projektowaniu grafiki.




0 komentarze:

Prześlij komentarz